دانیالدانیال، تا این لحظه: 11 سال و 7 ماه و 29 روز سن داره

وبلاگ پسرم قبل از پا گذاشتن به دنیای من

آنچه والدین از خواب کودکشان باید بدانند !

1391/4/20 19:12
نویسنده : بابا دانیال
189 بازدید
اشتراک گذاری
 

 

                     

كودك                                  

خواب برای کودکان بسیار ضروری است. باید دانست که اگر میزان خواب کافی نباشد، هوشیاری و خلق و خو تحت تاثیر قرار می گیرد.

ü       چگونه میتوان زمان خواب کودک را برای او به شکل عادت در آورد؟        

لباس خواب به تن او بپوشانید. قبل از اینکه او را به تختخوابش ببرید، به بقیه اعضای خانواده شب بخیر بگویید. وقتی او را در تختخوابش قرار دادید، برایش لالایی بخوانید.

ü       آیا میتوان کاری کرد که او در طول شب مدت بیشتری بخوابد؟

در طول روز بگذارید کودک کمی هوای تازه بخورد. به جای ساک بچه یا کالسکه، به هنگام شب او را در تختخوابش بگذارید. قبل از اینکه به خواب رود، او را در تختخوابش قرار دهید تا عادت کند بدون وابستگی به شما به خواب رود.

ü       شیرخوار در طول شبانه روز به چه میزان خواب نیاز دارد؟

قانون مشخصی وجود ندارد اما او از آنچه شما فکر می کنید به خواب کمتری نیاز دارد. شیرخواران زیر شش ماه، حدود 13 تا 15 ساعت در شبانه روز می خوابند که در این بین 3 تا 4 بار از خواب بیدار می شوند تا زمانیکه دوباره بخوابند.در 3 ماهگی تقریبا نیمی از شیرخواران شب را کاملا می خوابند.

ü       من همیشه کودکم را تکان می دهم تا به خواب رود، آیا این روش مناسب است؟

چنانچه این کار شما را ناراحت نمی کند، در دو ماه اول روش خوبی است؛ اما بعد از آن او باید عادت کند که بدون کمک شما به خواب رود. شواهد نشان می دهند که نوزادان باید از همان ابتدا یاد بگیرند بدون کمک فرد دیگر به خواب روند.

ü       بعد از شش ماهگی کودک به چه میزان خواب نیاز دارد؟

به طور متوسط اطفال بین 6 تا 12 ماه، در طول شب حدود 12 ساعت می خوابند  در طول روز هم دو خواب کوتاه حدود یک ساعت دارند.در پایان یک سالگی، آنها در طول روز یکبار به خواب می روند که ممکن است دو ساعت طول کشد.

ü       او قبلا بلافاصله به خواب می رفت اما اکنون نه، علت چیست؟

حدود 8 ماهگی طفل قادر می شود با وجود خستگی، به منظور خاصی بیدار بماند. بندرت در موقع شیر خوردن به خواب می رود و شما مجبورید او را همانطور که بیدار است در تختخوابش قرار دهید.

ü       اگر در طول شب کودک گریه کرد، آیا باید به سراغش بروم؟

بعد از 6 ماهگی معمولا گریه کوتاه طبیعی است؛ اما اگر گریه او طول کشید پهلویش بروید و در کنارش بمانید تا آرام شود. نوتزشش کنید، به او شب بخیر بگویید و اتاق را ترک کنید.


پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)